Kennispartner in sport, bewegen en gezondheid
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Product image slideshow Items

  • Sportmarketingcommunicatie

Sportmarketingcommunicatie

Artikelnummer: 9789054724063
€41,87
Incl. btw

Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring.

Op voorraad

Wie kan zich nog een sportvorm voorstellen die niet gesponsord wordt? Wat is kenmerkend voor de groei en transformatie van zowel sportsponsoring als sponsorwerving? Waarom moet een eigentijdse sportsponsor tegelijk inzetten op zowel conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Niet alleen het (ver)kopen van sportsponsoring, maar ook (en vooral) de conversatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven sponsormanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het kopen van sportsponsoring, maar evenzeer in de integratie ervan in conversatie- en belevenismarketing. Tot slot mag een onderzoek naar de terugverdien- en andere effecten én naar de timing van stopzetting van sportsponsoring niet ontbreken in zijn takenpakket.

Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een hoeveelheid unieke sportcases. Wat is de rol van sport in de transformatie van Red Bull van een producent van een energiedrankje tot een iconisch megamerk? Waarom moet een lokale volleybalclub, om zich optimaal te verkopen tegenover bestaande en kandidaat-sponsors, een stappenplan sponsorwerving volgen? Waarom nam wielersponsor Rabobank bruusk afscheid van het wielrennen en moeten sponsors zich wapenen met professionele crisiscommunicatie? Wat zijn de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur?

Over de auteur
Prof. Wim Lagae is als sportmarketeer verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen
van de KU Leuven Campus Antwerpen. Hij doceert ‘Marketing en communicatie in de sport’ aan de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven en is gastprofessor Sportmarketing aan de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de UGent.

Website
Deze uitgave wordt ondersteund door de website www.sportmarketingcommunicatie.comwaarop publicaties, opiniebijdragen, lezingen en interviews van Wim Lagae rond de boeiende en woelige wereld van sportsponsoring terug te vinden zijn.

Sportmarketingcommunicatie is de geactualiseerde herdruk van het in
2015 verschenen Sportmarketingcommunicatie (ISBN 978-90-5472-319-6), het in 2013 verschenen Sportsponsoring activeren! (ISBN 978-90-5472-253-3), het in 2011 verschenen Sportmarketingcommunicatie (ISBN 978-90-5472-158-1) en het in 2008 verschenen Sportcommunicatie: tactiek en techniek (ISBN 978-90-5472-061-4).

Auteur: Wim Lagae

communicatie / overzicht / sportmarketing / sportsponsoring / unieke sportcases

Dit vind je misschien ook leuk

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »