Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Artikelnummer: 9789054724070
Beschikbaarheid: Op voorraad
Levertijd: 1 tot 3 werkdagen

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de inter­nationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden één voor één behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. 

Dit boek is verkozen tot ‘Beste Marketing Studieboek 2017’

Over de auteurs
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Econo­mische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sportevenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commis­sielid bij hockeyvereniging DVS.

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport is een herziene tweede druk van het in 2017 verschenen Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport (ISBN 978-90-5472-391-2).

Auteurs: Robert Kok en Hugo Gruijters

0 sterren op basis van 0 beoordelingen
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »