Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Terug naar nieuwsoverzicht

coverSportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de inter­nationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In het nieuwe boek Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport is gekozen voor een focus op de marketing van sport.

Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden één voor één behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen.

Auteur: Robert Kok en Hugo Gruijters
Prijs: € 39,75 incl. btw / € 37,50 excl. btw
Genoemde prijzen zijn exclusief verzend- en administratiekosten.
ISBN: 978-90-5472-391-2
Omvang: 372 pagina’s

Ook interessant:

Sportmarketingcommunicatie

BOEK3DSMC-2

Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een hoeveelheid unieke sportcases. Wat is de rol van sport in de transformatie van Red Bull van een producent van een energiedrankje tot een iconisch megamerk? Waarom moet een lokale volleybalclub, om zich optimaal te verkopen tegenover bestaande en kandidaat-sponsors, een stappenplan sponsorwerving volgen? Waarom nam wielersponsor Rabobank bruusk afscheid van het wielrennen en moeten sponsors zich wapenen met professionele crisiscommunicatie? Wat zijn de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur?

PUBLICATIES