De toekomst van de sportbusiness

Artikelnummer: 9789077072578
Beschikbaarheid: Op voorraad
Levertijd: 1 tot 3 werkdagen

Het ‘vierde milieu’, holovisie, sportstammen, supercomputers, gendoping, cyborgs… Het komt allemaal aan bod in De toekomst van de sportbusiness, een academisch gefundeerd avontuur dat de lezer meevoert met de snelheid van een Formule 1-bolide.

Dit inspirerende vervolg op Sportbusiness in de mondiale markt, dat eerder verscheen in deze serie, werpt een blik op de enorme veranderingen die de sportbusiness in de toekomst zal ondergaan als gevolg van ingrijpende technologische ontwikkelingen. Deze veranderingen worden door Aaron Smith en Hans Westerbeek in een filosofisch en sociaal kader geplaatst. Zo beschrijven zij verschijnselen als nanotechnologie, kunstmatige intelligentie, maatschappelijk verantwoord (sport)ondernemerschap, prestatieverbetering middels genetische doping, sport als nieuwe religie, het milieuaspect en de rol die de sport kan spelen als cultureel bindmiddel. Hierbij staan de effecten die dit heeft op de consument voortdurend centraal, want zonder sportconsumenten is er geen markt en dus geen business.

De toekomst van de sportbusiness zal uw visie op de wereld in het algemeen en op de sport in het bijzonder veranderen. De auteurs proberen hierbij niet per se een correcte voorspelling te geven van de toekomst, maar willen u vooral aanzetten tot nadenken over de mogelijkheden die de toekomstige sportbusiness te bieden heeft.

Auteurs: Aaron Smith en Hans Westerbeek

0 sterren gebaseerd op 0 beoordelingen
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »