bestel nu De nieuwe sportwereld

De nieuwe sportwereld

De nieuwe sportwereld

De opkomst en ontwikkeling van de mediasport en het mediapubliek

Sport en media hebben in beginsel een hele heldere relatie. Wanneer een persoon of team uitblinkt in een sport, volgt automatisch de aandacht in de media. In de loop der jaren is het media-aanbod echter enorm uitgebreid. Van het weekblad tot het dagblad, via de radio naar de televisie. Sport bleek een populair en dankbaar onderwerp en de alsmaar groeiende aandacht heeft ertoe geleid dat sport en media langzamerhand met elkaar vergroeid zijn geraakt. De nieuwe sportwereld is dan ook het verhaal van de wereld van de mediasport. Een wereld waarin door sport-, marketing- en omroeporganisaties op commerciële basis voor de televisie gereconstrueerde topsport wordt geleverd.

Dit heeft de sportwereld in veel opzichten voor altijd veranderd. En zo ook zijn volgelingen. Voor een sportevenement hoeft de sportfan zijn stoel niet meer uit te komen. Maar ziet dit mediasportpubliek wel dezelfde wedstrijd als het stadionpubliek? En wat voor gevolgen heeft dit voor de sportliefhebber, de media en de sport zelf? De nieuwe sportwereld portretteert de wereld van het mediasportpubliek en biedt een helder inzicht in het ontstaan en het groeien van de opmerkelijke relatie tussen sport en media.

Auteur: Ruurd Kunnen
Prijs: € 22,95 incl. btw / € 21,65 excl. btw
Genoemde prijzen zijn exclusief
verzend- en administratiekosten.
ISBN: 978-90-77072-73-8
Omvang: 96 pagina’s
 

Bestel nu

Ik bestel een exemplaar van De nieuwe sportwereld voor € 22,95 (incl. btw)

Vakpublicaties

Bijeenkomsten

Boeken

Boeken in Mulier Fonds

Boeken in Professioneel Sportmanagement

Bel Arko Sports Media

PUBLICATIES